Cursus vloggen

Incompany workshops op maat

Leer zakelijk vloggen met onze 1-daagse incompany cursus vloggen. Maak samen met je collega’s overtuigende vlogs voor jouw bedrijf.

Voor wie is de cursus zakelijk vloggen?

In 2016 is VlogStudio gestart vanuit de gedachte dat zakelijk vloggen een onderdeel is van marketingcommunicatie. Onze maatwerk cursussen houden daarom rekening met jullie eigen communicatiedoelen en zijn vooral geschikt voor:

  • Marketing, communicatie en sales
  • HR en personeelszaken
  • Productspecialisten
  • Zorgmedewerkers
  • En… iedereen die zijn of haar bedrijf in beeld wilt brengen

Prijs

Groepsgrootte en leerdoelen

De prijs van een 1-daagse maatwerktraining zakelijk vloggen is afhankelijk van de groepsgrootte en eventuele specifieke leerdoelen. Vul de prijsaanvraag in en je ontvangt binnen 1 dag ons voorstel.

Maatwerk, incompany en inclusief intake

De cursus vloggen duurt 1 dag en vindt plaats bij jullie op locatie (incompany). Vooraf doen we altijd een telefonische intake om specifieke leerdoelen te bespreken waardoor je echt een training op maat krijgt!

Klanten cursus zakelijk vloggen

Gratis E-book t.w.v. € 9,99

Elke deelnemer van de cursus zakelijk vloggen ontvangt het gratis E-book ‘Vloggen voor professionals‘ (t.w.v. € 9,99). Het boek is geschreven door onze trainer Daan van Bergen. Het is hét ideale naslagwerk wanneer je de training hebt gevolgd.

E-book Zakelijk vloggen voor professionals

Dagprogramma cursus vloggen

De cursus vloggen duurt 1 dag en bestaat uit twee dagdelen. In de ochtend wordt de theorie behandeld en in de middag gaan de deelnemers aan de slag met filmen en editen. De praktijk dus. Het doel is dat aan het einde van de dag elke deelnemer een representatieve vlog heeft opgenomen.

Tijdens de cursus vloggen (B2B) wordt aandacht besteed aan:

  1. Filmtechniek (beeld, geluid, composities etc.)
  2. Storytelling (boodschap & formats)
  3. Filmen met je smartphone
  4. Vlogs bewerken en publiceren

Filmen met je smartphone

Tijdens de cursus vloggen ga je natuurlijk ook filmen. Nadat de filmtechnieken zijn uitgelegd wordt het tijd om aan de slag te gaan. De deelnemers krijgen een opdracht mee die past past bij de communicatiedoelen van de organisatie. Wij verstrekken al het nodige vlogmateriaal (o.a. selfiesticks, monopods etc.) om jezelf van je beste kant te laten zien.

Vlogs editen en publiceren

Je leert niet alleen filmen met je smartphone, maar ook editen. Hierdoor krijgt jouw vlog een professionele en zakelijke uitstraling. Denk aan snijshots, toevoegen van tekst, logo en muziek. Je kiest zelf of je wilt editen op pc of op de smartphone.  Je vlog is nu echt af en klaar om te plaatsen op social media.

Wil je liever dat jouw vlogs door ons worden nabewerkt omdat het teveel tijd kost of omdat je de hoogste kwaliteit wilt? Laat dan de vlogs bewerken door ons. Professioneel, snel en zeer voordelig.

Filmtechniek

Hoe zet je iemand of jezelf goed in beeld? Welke compositie past het beste bij jouw vlog? Tijdens het onderwerp ‘filmtechniek‘ leer je hoe je moet filmen voor het mooiste resultaat. Je leert hoe je met licht en geluid omgaat en welke hulpmiddelen je kunt gebruiken. Hoe gebruik je een selfiestick of een tripod? En hoe maak je jezelf verstaanbaar?

Wij leren je alle vlogtechnieken om tot het beste resultaat te komen.

Storytelling

Zonder goed verhaal geen overtuigende vlogs! We leren jullie hoe je een verhaal vertelt en welke formats je hiervoor gebruikt. Formats die passen bij jullie organisatie.

Voorafgaande aan de cursus vloggen doen we een persoonlijke intake. We houden rekening met jullie specifieke leerdoelen. Elke workshop vloggen is bij ons op maat en stemmen de inhoud van de cursus af op jullie organisatiedoelstellingen, brand identity, producten & diensten. En… bovenal de doelgroep.  Word jij de nieuwe ambassadeur van jouw organisatie?

Dat maakt de cursus vloggen bij VlogStudio nu nèt even anders…

Vloggen is meer dan alleen maar filmen met je smartphone. Je wilt een goed verhaal vertellen vanuit jouw organisatie. Een verhaal dat bijdraagt aan de doelen en de doelgroep boeit.

Sinds 2016 geven wij, Alex Jongeneelen en Daan van Bergen, zakelijke cursussen vloggen.  Tijdens onze workshops vloggen besteden we aandacht aan de boodschap (storytelling), filmen in de praktijk en monteren. We houden rekening met de merkidentiteit, tone-of-voice en formats en thema’s die relevant zijn voor jouw bedrijf.

Een cursus vloggen op maat!

Elk bedrijf is uniek. Ook jouw bedrijf. En dit wil je natuurlijk zo authentiek mogelijk in beeld brengen. Tijdens de cursus vloggen leer je alles over  geschikte formats en passende onderwerpen. Hierdoor maak je vlogs in de ‘tone of voice’ en uitstraling die passen jouw bedrijf en doelgroep.

Samen leerdoelen bepalen

Om exact te weten wat jullie wensen zijn en hoe de organisatie zich wil profileren, doen we vooraf altijd een telefonische intake. We bespreken  de leerdoelen en hoe je jouw bedrijf wilt presenteren. Dit maakt onze cursussen vloggen uniek. Dus geen standaard verhaal, maar echt een workshop die helemaal is afgestemd op jouw organisatie. Een cursus vloggen op maat dus! Vanaf 3 personen.

Incompany cursus vloggen

Het maakt niet uit waar jullie de cursus willen volgen. We geven de vlogcursus daar waar jij wilt. Wil je het buiten doen? Of op kantoor? In het offerteformulier geef je aan waar je de training vloggen wilt volgen.

Workshop inclusief vlogmateriaal

Materialen die je nodig hebt om professioneel te leren vloggen nemen wij mee. Denk bijvoorbeeld aan selfiesticks, mono- en tripods, microfoons. Zelfs een stabilizer voor schokvrije beelden. Zo heb je de vrijheid om te kunnen experimenteren met diverse vlogmaterialen. Wil je zelf materiaal meenemen kijk voor inspiratie op ‘apparatuur voor vloggen‘. Het enige wat jij meeneemt is je smartphone en een flinke dosis enthousiasme.

Cursus vloggen ook als bedrijfsuitje

De cursus vloggen richt zich op zakelijk vloggen wat betekent dat er rekening wordt gehouden met de corporate identity. De bedrijfsvlog moet immers wel passen bij de identiteit van de organisatie.

Dat maakt deze workshop zakelijk vloggen ook ideaal als bedrijfsuitje.

Als groep leer je tijdens het bedrijfsuitje vloggen om op een consistentie manier jouw organisatie uit te dragen. Het maken van een bedrijfsvlog is dus niet alleen een hoop fun, maar draagt ook bij aan het uitdragen van de sfeer en identiteit van je organisatie. Bovendien geven we individuele cursussen vloggen op de locaties Amsterdam, Utrecht en Rotterdam.

Lijkt het je leuk en leerzaam om met collega’s te leren vloggen? Voor meer informatie over het programma op maat en de prijzen vul je de offerteaanvraag in. Liever vloggen in de opnamestudio? Bekijk de mogelijkheden.

Onze workshops zijn geschikt voor groepen vanaf 3 personen en er is in principe geen maximaal aantal deelnemers. Bij meer dan 10 deelnemers zetten we er een trainers bij om individuele aandacht te kunnen garanderen.

Onze workshops worden altijd op maat gegeven. Elke organisatie heeft eigen specifieke (marketing) doelen en met onze workshops sluiten wij hier naadloos op aan. Zo leren jullie dus precies wat je als organisatie nodig hebt. Om onze workshops op maat te kunnen geven, doen we vooraf altijd een intake en passen we onze training hier op aan.

Een workshop zakelijk vloggen die incompany wordt gegeven biedt voordelen in vergelijking met een klassikale cursus:

  1. Je bent vrij in het bepalen van de datum en start- en eindtijd.
  2. Je vermijdt files en bespaart op reiskosten.
  3. Tijdens het praktische deel van de training, kun je vloggen op relevante eigen locaties. Zo kun je al een vlog opnemen die je ook daadwerkelijk kunt gaan gebruiken.

Nee, wij nemen alle nodige vlogmaterialen mee. Denk aan selfie sticks, monopods, spullen voor licht en geluid. Het enige dat de deelnemers zelf moeten meenemen zijn: smartphone of vlogcamera en koptelefoon. Die laatste is nodig tijdens het editen.

We begrijpen dat niet iedereen graag voor de camera verschijnt. Dat hoeft ook niet. Onze workshop vloggen leert hoe je in duo’s filmt en dit hoeft niet altijd met een selfiestick. Het kan dus zijn dat jij filmt, terwijl jouw collega het verhaal vertelt voor de camera.

Ervaring met vloggen is absoluut geen noodzaak. Maar wat wel handig is, is dat jullie vooraf weten waarom je wilt gaan vloggen. Dus, wat willen jullie ermee gaan bereiken? En wie is de doelgroep? Wat gaat het jouw organisatie in positieve zin brengen? Vind je dit lastige vragen? Geen zorgen. Vooraf doen we altijd een intake om deze vragen met jullie te bespreken.

De training duurt 1 dag en bestaat uit een theoretisch en praktisch deel. In de ochtend leren de deelnemers alles over storytelling en filmtechnieken. De middag besteden we aan het daadwerkelijk filmen en het editen van je vlog. Als afsluiting kunnen de deelnemers de eigen vlogs tonen op groot scherm waarbij de trainer feedback en handige tips geeft.

keyboard_arrow_up