Zakelijk vloggen als onderdeel van de contentstrategie

Waarom Team Sunweb gedurende de Tour de France 2018 gaat vloggen

Wat hebben de Tour de France en vloggen met elkaar gemeen? In eerste instantie niets, zou je zeggen. Maar de wielrenners van de Team Sunweb gaan gedurende de Tour van 2018 hun persoonlijke momenten delen via vlogs op YouTube. Hiervoor hebben ze een speciale afspeellijst (#InsideOut at the Tour the France) ingericht.

De Tour van Bauke (2013) als voorloper van vloggen

Eigenlijk is het niet de eerste keer dat wielrenners een inkijkje geven hoe de Tour achter de schermen wordt beleefd. In de anderhalf uur durende film β€˜De Tour van Bauke (2013)’ werden de dagelijkse belevenissen van het duo β€˜Bau en Lau’ vastgelegd op beeld. Eigenlijk de voorloper van de vlogs van Team Sunweb waarvan we de komende weken mogen genieten.

Vloggen als onderdeel van de contentstrategie van Team Sunweb

Het idee van vloggen door Team Sunweb is niet uit de lucht. Het is een bewuste keus dat is gevoed vanuit een marketing- en communicatiestrategie. De inkomsten die ploegen genereren zijn voornamelijk via sponsoring. Dit betekent dat sponsoren willen dat ploegen presteren en daarmee de aandacht van de media trekken en het merk in beeld brengen. Naamsbekendheid. Daar gaat het om.

Dankzij de eindoverwinning van Tom Dumoulin in de Giro d’Italia 2017 en een tweede plek het jaar erop is Team Sunweb meer en meer in de belangstelling gekomen. Daarmee ook de reisorganisatie Sunweb.

Vloggen zorgt voor extra binding

Door de renners dagelijks te laten vloggen ontstaat er een extra mediakanaal om kijkers te betrekken bij het team, maar ook bij het merk Sunweb en kunnen belangrijke kernwaarden als innovatie en transparantie worden overgedragen. Een relatief goedkoop kanaal dat zorgt voor een sterke binding met het team en merk.

Zakelijk vloggen iets voor jouw organisatie?

Overweeg je om zelf vlogs in te gaan zetten voor jouw organisatie, informeer dan eens naar de mogelijkheden. We helpen bij het kiezen van geschikte formats en onderwerpen op basis van de gestelde marketing- en communicatiedoelstellingen.

Hiervoor geven we cursussen zakelijk vloggen, maar ook kunnen vlogs worden opgenomen in onze vlogstudio of zelf op de eigen locatie.

Vorig bericht
Wat maakt zakelijk vloggen interessant? 6 vlogfacts
Volgend bericht
5 formats voor zakelijk vloggen
keyboard_arrow_up